השכרת רכב באיטליה

כל מי שרגיל לנהוג באזורי אגן הים התיכון ומסתדר עם "נימוסי הכביש",לא צריך לחשוש מהנהגים האיטלקיים, הם פשוט מנומסים כמו הנהגים הישראליים… מי שרגיל לתמרן בכבישי ישראל העמוסים, ונדרש לתגובות ולרפלקסים מהירים כתוצאה מנהג חמום מוח ולא זהיר, ירגיש בבית בכבישי איטליה.

אם אתם מטיילים בארץ המגף במכונית ששכרתם מחברת השכרת רכב באיטליה כדאי לדעת שהנהיגה בכבישים המהירים (אוטוסטראדה) היא חוויה שמצריכה ערנות.אל תנהגו לאט מידי בנתיב השמאלי, כי איטלקים רבים ידלגו בין הנתיבים ויעקפו אתכם מימין ומשמאל ללא הבחנה.התנהגות זו יכולה אולילהזכיר לכם גם את הנהג הישראלי ה"מנומס", אבל כדאי לשים לב לכך.

גם הנהיגה בערים רבות באיטליה היא חוויה בפני עצמה. נסו לנהוג ברחובותיה של עיראיטלקית מימי הביניים שמוקפת חומה. בערים אלה הכבישים אינם מותאמים כלל למכוניות המודרניות, שלא לדבר על רכב מסחרי גדול.

לפני שאתם מחליטים על השכרת רכב באיטליה כדאי לבדוק אם האזור שבו אתם מתכוונים לשהות אכן מצריך נסיעה ברכב פרטי ומהם תנאי הנהיגה באזור זה.לידיעתכם, באיטליה יש מערכת רכבות טובה, כך שאם אתם מתכננים לבקר אך ורק בערים איטלקיות (גדולות או קטנות) אתם ממש לא זקוקים לרכב.

אם אתם מתכננים לשלב ביקור בערים יחד עם טיול באזורים הכפריים, מומלץ להמתין עם השכרת רכב באיטליהעד שתגיעו למקום עצמו. אז תוכלו להגיע להחלטה מושכלת אם אתם באמת רוצים לנהוג במכונית משלכם. זאת משום שהחניה בערים האיטלקיות מאד מבלבלת וחבל לצבור דוחות חניה יקרים.גם אם תחנו במגרש חניה או במלון אתם עלולים למצוא שעליכם לשלם כסף רב עבור חניית לילה.

הנושא הופך למורכב יותר כאשר רוצים לצאת אל מחוץ לעיר. לפעמים אין ברירה אלא לשכור רכב. למשל, כדאי לבדוקאם אתם באמת צריכים לשכור רכב כאשר אתם מבקרים בטוסקנה.בדרך כלל התשובה היא חיובית, בעיקר אם אתם מעוניינים לצאת אל הטבע. אמנם יש אוטובוסים בטוסקנה אבל הם מוגבלים, ואם אינכם תרמילאים כנראה תסבלו מאי נוחות. החדשות הטובות הן שהנהיגה בטוסקנה אינה קשה במיוחד בעיקר אם אתם לא מנסים להידחק בכוח לרחוב עתיק וצר. הבעיה בטוסקנה היא שקל מאד ללכת לאיבוד. לכן ההמלצה היא להשתמש במכשיר ניווט (GPS), שנמצא כיום בכל טלפון חכם.

החלופות לנהיגה עצמית הןהשכרת רכב עם נהג (יקר אבל מהנה), או הצטרפות לטיולי יום שיוצאים מהערים הגדולות כמו פירנצה. ניתן גם להצטרף לטיולים של קבוצות קטנות שנמשכים יותר מיום אחד.

אחד המקומות שלא מומלץ לנהוג בהם בעונת הקיץ העמוסה הוא חוף אמלפי הנמצא בדרום איטליה. אמנם נאפולי היא בירת הדרום והעיר בהחלט שווה ביקור, אבל המשמעות של נסיעה בין הערים והכפרים הנמצאים לאורך החוף היפהפה והדרך המדהימה בין סורנטו לאמלפי(68 ק"מ)–היא להיות תקועים בפקקים. כיוון שזו דרך הנוף הנחשבת ליפה ביותר בעולם, כדאי לנהוג בה מחוץ לעונת התיירות.